Σήκω από τον καναπέ

Σήκω από τον καναπέ

Ημέρα Κυριακή και βρίσκομαι στην όμορφη Χαλκίδα για να συναντήσω έναν Έλληνα mototravelvloger, ονόματι Cookos Rider, κατά κόσμο Δημήτρη Ματσούκα και μέσω της κουβέντας μας να μιλήσουμε για την Ελληνική motovlog κοινότητα και τον Ελληνικό μοτοσικλετισμό. Ο Δημήτρης είναι αρχιτέκτονας και όπως μας είπε και ο ίδιος, είναι εραστής της μοτοσικλέτας, με την ρομαντική έννοια! Του Αρέσουν οι βόλτες και τα ταξίδια με την μηχανή, κάτι που τον εκφράζει τον αναζωογονεί και είναι η ψυχοθεραπεία του. Αυτό ακόμα το κάνει και μέσω των βίντεο τα οποία φτιάχνει και προσπαθεί να μεταδώσει αυτή την μαγεία των δύο τροχών, από τα μέρη που επισκέπτεται.

Πάμε να δούμε τι μας είπε…..

Τι ήταν αυτό που σε έκανε να γίνεις μοτοσικλετιστής και να ξεκινήσεις όλο αυτό το ταξίδι της μοτοσυκλέτας:

Με την μοτοσυκλέτα ξεκίνησα πιτσιρικάς όπως όλοι με μια Harleypapinson! Ένα παπάκι 50αρι Yamaha..(γέλια). Το οποίο φυσικά είχε χρηστικό λόγο καθώς έμενα έξω από τη Χαλκίδα, οπότε έπρεπε κάπως να κινούμε και λόγο της εποχής και της ηλικίας ήθελα κ εγώ να έχω ένα μηχανάκι, για να δείξω όπως όλοι μας τότε. Αργότερα έφυγα για το εξωτερικό αφήνοντας όλα αυτά πίσω μου και επιστρέφοντας πάλι για χρηστικούς λόγους πήρα ένα σκούτερ για καθημερινή χρήση. Μέχρι που μια μέρα ο συνάδελφος και συνεργάτης μου έλεγε πάρε μηχανή, πάρε μηχανή να κάνουμε βόλτες και έτσι είπα να κάνω αυτό το βήμα! Αγόρασα μια Honda transalp την οποία έφτιαξα από την αρχή και έκανα το πρώτο μου ταξίδι πριν από περίπου 5 χρόνια! Αυτή ήταν και η στιγμή που το μικρόβιο μπήκε για τα καλά και αποφάσισα ότι αυτό θέλω με τη μηχανή! Μόνο ταξίδια! Έτσι προχώρησα στο να αγοράσω κάτι πιο γρήγορο, πιο ασφαλές και έτσι αγόρασα την μηχανή που έχω τώρα, τον χοντρομούρη! Ένα versys 650!

Έχεις ένα κανάλι στο youtube, στο οποίο ανεβάζεις βίντεο κάνοντας motovlog. Πως ξεκίνησες;

Καταρχάς πριν από το motovlog έκανα το δικό μου λεγόμενο μουγκο-vlog, που είχα την κάμερα επάνω στη μηχανή, χωρίς να μιλάω και απλά έδειχνα τα μέρη που πήγαινα. Πηγαίνοντας όμως αυτές τις βόλτες, είχα συναισθήματα, είχα πράγματα τα οποία έλεγα στον εαυτό μου και σκέφτηκα γιατί όλα αυτά, να μην τα μεταφέρω και στους άλλους. Έτσι κάποια στιγμή αποφάσισα να πάρω και εγώ ένα μικρόφωνο και να αρχίσω να μεταφέρω όλα αυτά. Κάτι που ήταν και γενικά τάση πριν από 3-4 χρόνια που το ξεκίνησα. Ήταν τότε που όλοι πέφτανε με τα μπούνια  και λέγανε, να κάνω κ εγώ αυτό το πράγμα γιατί το κάνει ο τάδε και έγινε γνωστός. Εμένα δεν με ενδιέφερε αυτό. Αυτό που μου άρεσε είναι η μεταφορά όλων αυτών των πραγμάτων μέσω των βίντεο και όλο αυτό ήτανε κάτι το οποίο εν τέλει, εξελίχθηκε σε κάτι διαφορετικό, από το απλά να οδηγώ και να μιλάω (κάτι που ενδιαφέρει τους περισσότερους), ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό!

Παρακολουθώ το κανάλι αρκετό διάστημα, ίσως και από την αρχή που κάνεις βίντεο και έχω δει μια μεγάλη αλλαγή που έχεις κάνει προς το πιο ταξιδιωτικό… φαντάζομαι ότι αυτό είναι το διαφορετικό…  

Αυτό είναι το λεγόμενο travel vlog Στο motovlog πιάνει μια θεματολογία, μεταφέρει μια σκέψη και περιμένει μέσα από τα σχόλια, να το συζητήσει με τους άλλους. Αυτό που είδα εν τέλει ήταν πως δεν ήταν αυτό το οποίο με εξέφραζε. Οκ έχω τις απόψεις μου αλλά δεν θέλω να το κάνω ώστε απλά και μόνο ώστε να εκθέσω μια άποψη, ήθελα ένα άλλο επίπεδο επικοινωνίας. Έτσι έχοντας το μικρόβιο του ταξιδιού και συνδυάζοντας το με τις γνώσεις που έχω ως προς το editing, κάτι με το οποίο ασχολούμαι από μικρή ηλικία, σκέφτηκα να δημιουργώ βίντεο, μίνι επεισόδια, ντοκιμαντέρ, μπορείς να το πεις με διάφορους τρόπους. Τα οποία να είναι αυτοτελή χωρίς να είναι ουσιαστικά το τι θα πω εγώ, αλλά το τι θα παρουσιάσω και πως θα ξεσηκώσω κάποιον, να σηκωθεί από τον καναπέ του και δει τι χάνει. Να μην κάθετε απλά και να λέει, ωραία βλέπω τηλεόραση. Ουσιαστικά αυτό είναι και το ΜΟΤΟ μου! Σήκω από τον καναπέ, η ζωή είναι πιο όμορφη από την τηλεόραση. Πάρτε τη μηχανή και βγείτε έξω! Να δείτε μέρη που δεν έχετε ξαναδεί! Όλη η διαδρομή το να ξεκινήσεις από το σπίτι σου με τη μηχανή, αυτό που θα δεις στο δρόμο, αυτό που θα νιώσεις και αυτό το οποίο θα σου προσφέρει σαν συνολική εμπειρία, είναι κάτι τελείως διαφορετικό και είναι αυτό που προσκαλώ κάποιον να το κάνει.

Είσαι χρόνια στο youtube και κάνεις όλα αυτά που κάνεις. Πώς βλέπεις την εξέλιξη του motovlog στην Ελλάδα καθώς και το Ελληνικό κοινό του;

Οι περισσότεροι έχω την αίσθηση ότι ξεκίνησαν σαν μόδα! Θα πάρω μια κάμερα να γράφω, για να γίνω γνωστός. Ίσως βλέποντας και αυτούς που είναι στο εξωτερικό και έχουν χιλιάδες followers, ίσως είναι κάτι που τους ιντριγκάρει. Για μένα προσωπικά δεν μπορεί να εξελιχθεί παραπάνω από ότι είναι αυτή τη στιγμή. Επειδή όμως ξεκίνησε ως μόδα, οι μόδες πάντα φθίνουν και αλλάζουν και βλέπουμε ότι από εκεί που ξεκίνησαν Χ άτομα, τώρα έχουν μείνει το 1/10 το από αυτά τα άτομα, γιατί ήταν αυτοί οι οποίοι το ήθελαν πραγματικά να το κάνουν. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν να επικοινωνήσουν κάτι μέσα από τις απόψεις τους, δεν έχει να κάνει με το αν συμφωνεί κάποιος ή όχι, ο καθένας μπορεί να εκφραστεί και να πει την άποψη του, χωρίς να υπάρχει λογοκρισία. Όσο αφορά το κοινό, έχω την αίσθηση ότι χωρίζεται σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία νομίζω ότι είναι οι μικρές ηλικίες κυρίως, που τους αρέσει να βλέπουν γκάζια, σούζες κλπ και υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που αγαπάνε τη μοτοσικλέτα σαν ιδέα και όχι στο να κάνω μια επίδειξη στο δρόμο και σίγουρα αναζητά κάτι το διαφορετικό. Το πρώτο target group είναι και ο μεγάλος όγκος που παρακολουθεί motovlog. Έτσι βλέπεις βίντεο με μια σούζα στο δρόμο με 10 χιλιάδες άτομα από κάτω να χειροκροτούν και να γράφουν, ενώ βλέπεις ένα ταξίδι με μηχανή και είναι από κάτω 1000 άτομα. Ο κάθε ένας έχει και το δικαίωμα να επιλέξει τι θα παρακολουθήσει και τι τον εκφράζει.

Έχεις δει το κοινό να αλλάζει μέσω των μηνυμάτων που προσπαθούν κάποιοι motovlogers να περάσουν μέσω των βίντεο;

Πριν από περίπου 2 χρόνια ξεκίνησε από τους motovlogers η ιδέα ότι το κράνος είναι μαγκιά! Ότι το κράνος πρέπει να το φοράμε! Βεβαία το αστείο είναι ότι κάποιοι από αυτούς που το ξεκίνησαν όλο αυτό, είναι και αυτοί που κάνουν την αναρχία στο δρόμο, που κάνουν όλα τα επικίνδυνα πράγματα στο δρόμο! Νομίζω ότι αυτά πρέπει να συνδυάζονται! Όταν προτρέπεις κάποιον να κάνει κάτι, αυτό το κάτι θα πρέπει και να το υποστηρίζεις και να μην του δείχνεις το ακριβώς αντίθετο! Σίγουρα αυτό βοήθησε κάποιους να καταλάβουν ότι ωραία είναι η μηχανή αλλά η ασφάλεια είναι κάτι που μετράει και είναι απαραίτητη. Και είναι δυστυχώς κάτι που μας λείπει ως κράτος. Αυτή η παιδεία δεν ήρθε ποτέ! Και δυστυχώς αναγκαζόμαστε εμείς να το μεταφέρουμε, είτε σε ανθρώπους που τώρα ξεκινάμε με τη μοτοσυκλέτα είτε τόσα χρόνια το κάνανε κάπως λάθος. Σίγουρα το motovlog είναι ένα μέσω να περάσεις κάποια μηνύματα και είναι πάρα πολύ καλό που τα περνάνε! Στα υπόλοιπα προσωπικά διαφωνώ.

Όσο αφορά την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων (φαντάζομαι οδηγείς και αυτοκίνητο), τι πιστεύεις;

Η παιδεία είναι αν όχι ανύπαρκτη, ελλιπέστατη! Αυτό φαίνεται ακόμα και από τον τρόπο που δίνονται τα διπλώματα. Ακόμα και εγώ όταν είχα πάει να βγάλω το δίπλωμα, ο δάσκαλος δεν με μάθαινε να οδηγώ αλλά το πώς θα περάσω τους κώνους και να πάρω ένα χαρτί στα χέρια μου. Έτσι ήξερα από την αρχή ότι είμαι επικίνδυνος γιατί δεν ήξερα να οδηγώ την μοτοσυκλέτα και όντως στο μέλλον κατάλαβα ότι η εμπειρία μου με πήγαινε στο δρόμο και όχι η γνώση μου. Από εκεί και πέρα αυτή η έλλειψη παιδείας δημιουργεί πολλά προβλήματα στο δρόμο. Όχι μόνο σαν οδηγοί αλλά και σαν πεζοί! Δεν ξέρουμε να κυκλοφορούμε. Δεν σεβόμαστε, νόμους, όρια, δεν σεβόμαστε τίποτα! Είμαστε ο κάθε ένας για τον εαυτούλη του…. «πάω και ότι γίνει, έγινε»! Αν κάποιος θέλει να καλύψει αυτό το κενό, η άποψη μου είναι να παρακολουθήσει κάποια μαθήματα ασφαλούς οδήγησης, κάτι που δυστυχώς είναι έξτρα. Τα οποία τα έχω κάνει και εγώ προσωπικά και μου δείξανε ότι εκεί που νόμιζα πως ήξερα να οδηγώ, τελικά γνώριζα το 10%. Με τα μαθήματα λοιπόν κατάλαβα την μηχανή και το πώς πρέπει να οδηγήσω και οδηγώντας και αυτοκίνητο θεωρώ ότι όταν κάποιος οδηγεί και μηχανή και αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια και για τον ίδιο και για τους γύρω του. Ειδικά στην Αθήνα αυτά που βλέπω είναι και επικίνδυνους ελιγμούς από τους μοτοσικλετιστές αλλά και από τους οδηγούς αυτοκινήτων, να πηγαίνουν στο δρόμο λες και δεν υπάρχει κανένας άλλος και προκαλούν και πολύ σοβαρά ατυχήματα.

Ζεις μόνιμα στην επαρχεία (Εύβοια) και έχεις πάει και σε αρκετά μέρη στην Ελλάδα, ποια είναι η γνώμη σου για το ελληνικό οδικό δίκτυο;

Για την Εύβοια το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι έχει έναν δρόμο που συνδέει την Χαλκίδα με τη βόρεια Εύβοια! Αν συμβεί οτιδήποτε, αποκλείστηκε το μισό νησί! Δεν υπάρχουν εναλλακτικές, δεν υπάρχουν προτάσεις, δεν υπάρχει κάποια προοπτική ώστε να φτιάξουν και κάτι άλλο, είτε να κάνουν πιο ασφαλείς το ήδη υπάρχων δίκτυο. Το δίκτυο της Εύβοιας είναι το κλασσικό επαρχιακό δίκτυο, έχω δει και καλύτερα, έχω δει και χειρότερα. Σίγουρα το επαρχιακό δίκτυο στην Ελλάδα σου δίνει την προοπτική να δεις φανταστικά μέρη, έχοντας στη διάθεση μας τοπία με θάλασσες, βουνά, λίμνες, αλλά μας κρατάει στο 110% της προσοχής μας γιατί δεν ξέρεις ποτέ τι σε περιμένει. Όπως και η ασφάλεια που σου παρέχει το οδόστρωμα σε κάποιο ατύχημα είναι ανύπαρκτη όπως οι μπάρες για μοτοσικλετιστές που απλά δεν υπάρχουν και με τις ήδη υπάρχουσες μπάρες να είναι εξαιρετικά επικίνδυνες για τους μοτοσικλετιστές μιας και έχουμε δει πολλούς θανάσιμους τραυματισμούς από αυτές. Προστατεύουν μόνο τα αυτοκίνητα! Για τις μοτοσικλέτες είναι εξαιρετικά επικίνδυνες και ενώ στην Ευρώπη έχουν ξεκινήσει να το αλλάζουν εδώ στην Ελλάδα, δεν έχουμε κάνει την παραμικρή κίνηση κάτι που θα έπρεπε να γίνει και άμεσα!

Ποιο πιστεύεις είναι το χειρότερο μας χαρακτηριστικό ως μοτοσικλετιστές που θα πρέπει να αλλάξουμε άμεσα:

  Το χειρότερό μας; Το βασικότερο! Η νοοτροπία μας! Η νοοτροπία ότι παίρνουμε μια μηχανή και βλέπουμε το δρόμο σαν πίστα! έχουμε γράψει τους νόμους στα παλιά μας τα παπούτσια, νομίζουμε ότι είμαστε οι καλύτεροι οδηγοί, νομίζουμε ότι όλα είναι πίστα, νομίζουμε ότι δεν θα συμβεί τίποτα σε εμάς και όλα αυτά στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετο. Για μένα αυτό που θα πρέπει να κάνει είναι να αγαπήσει πραγματικά τη μοτοσυκλέτα, να ξέρει για πιο λόγο την καβαλάει και όταν το κάνει να κινείται κάτω από το όριο των δυνατοτήτων του, ώστε πάντα να κινείται με ασφάλεια και για τον ίδιο και για τους γύρω του. Έχουμε την μηχανή στο μυαλό μας ως μέσω προβολής! Κάτι που δεν είναι! Η μοτοσυκλέτα είναι ένα είδος μετακίνησης και είναι κάτι το οποίο μας προσφέρει άλλα πράγματα ψυχικά! Είναι για να σου προσφέρει ελευθερία και απόλαυση! Πρέπει να βάζουμε πρώτα την ασφάλεια μετά την ευχαρίστηση και έτσι θα έχουμε και ταυτόχρονα θα προσφέρουμε ασφάλεια.

Τα επόμενα σχέδια σου για το κανάλι;

Το κανάλι είναι υπό συνεχή εξέλιξη! Σίγουρα θα είναι επικεντρωμένο στο θέμα ταξίδι, γιατί αυτό είδα πως τελικά με εκφράζει! Αυτό που θα ήθελα ιδανικά, σιγά σιγά είναι να βρω ανθρώπους που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν όλη αυτή την προσπάθεια και όχι για να βγάλω χρήματα, δεν με νοιάζει αυτό! Κακά όμως τα ψέματα, το θέμα ταξίδι είναι κάτι που έχει κόστος. Επομένως δεν είναι εύκολο να το κάνεις συνέχεια. Μόνο ο εξοπλισμός είναι μια μικρή περιουσία, προγραμματισμός κλπ! Νομίζω πως θα έπρεπε να υπάρχει γενικά αυτή η υποστήριξη καθώς έχουμε μόνο να κερδίσουμε μέσα από αυτό! Να δούμε τι υπάρχει γύρω μας, να γίνουμε ολοκληρωμένοι ταξιδευτές και να μαζέψουμε όμορφες εμπειρίες που να μπορούμε να τις μοιραστούμε κάτι που πιστεύω πως είναι πολύ όμορφο και στη δική μου σκέψη μοιάζει ιδανικό!

Σηκωθείτε λοιπόν από τον καναπέ σας και δείτε τι υπάρχει εκεί έξω! Και πιστέψτε με υπάρχουν πολλά και όμορφα!

Live to ride boys and girls και πάντα κράνος!

5 1 vote
Article Rating
Παρακολούθησε τις απαντήσεις
Ενημέρωσε με για
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments