Σειρά Κινεζικής Ιατρικής (3) – Τα Πέντε Στοιχεία: Ξύλο

ξυλο

Το στοιχείο του Ξύλου σχετίζεται με την εποχή της άνοιξης. Μετά το χειμώνα η γη ξυπνά, τα δέντρα πρασινίζουν και τα πάντα ανθίζουν. Το στοιχείο του Ξύλου στην φύση, εκφράζει αναγέννηση, δυναμισμό και δημιουργικότητα.Τα Πέντε Στοιχεία: ΞύλοΣτον άνθρωπο, αυτό το στοιχείο εκφράζεται κυρίως μέσα από την συνεχή προσωπική ανάπτυξη, ψυχική και πνευματική. Αυτή η ανάπτυξη υπάρχει καθ’όλη την διάρκεια της ζωής του ατόμου και σύμφωνα με την κινεζική ιατρική όταν το άτομο βρίσκεται σε ισορροπία, έχει μια καθαρή εικόνα για το μέλλον του, είναι δημιουργικό και έχει τις κατάλληλες οργανωτικές ικανότητες που μπορούν να μετατρέψουν σε πραγματικότητα όλα του τα όνειρα. Αντιθέτως, όταν η ενέργεια του Ξύλου εμποδίζεται από κάποια κατάσταση, η ένταση που θα εμφανιστεί μπορεί να καταλήξει σε έκρηξη θυμού.

Η ικανότητα λοιπόν για προσωπική ανάπτυξη, όπως και η ικανότητα που έχει κανείς να φαντάζεται κάτι και μετά να πραγματοποιεί τα όνειρά του με πράξεις, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του στοιχείου του Ξύλου, όταν αυτό βρίσκεται σε αρμονία. Το στοιχείο αυτό λοιπόν, χρησιμοποιείται για να εκφράσει την δημιουργικότητα, και θα θεωρηθεί ως δυνατό σε ένα άτομο που χαρακτηρίζεται από πολλές ιδέες.

Η ανισορροπία του στοιχείου αυτού θα φανεί όταν αυτές οι ιδέες εξελιχθούν σε εμμονές. O θυμός είναι ένα κυρίαρχο συναίσθημα που κάθε άνθρωπος μπορεί να νιώσει στην ζωή του, αλλά όταν υπάρχει ισορροπία στο άτομο, ο θυμός είναι ελεγχόμενος και η ένταση που δημιουργείται από αυτόν θα είναι δημιουργική.

Το Στοιχείο του Ξύλου τρέφει το στοιχείο της Φωτιάς και τρέφεται από το στοιχείο του Νερού. Στην Παραδοσιακή Κινεζική Ιατρική τα όργανα που αντιπροσωπεύει το στοιχείο του Ξύλου είναι το ήπαρ και η χοληδόχος κύστη. Η ανισορροπία της ενέργειας του στοιχείου του Ξύλου σε περίπτωση ασθένειας, θα φανεί π.χ. με προβλήματα της έμμηνου ρύσεως, πονοκέφαλους, αϋπνίες, θυμό, ένταση, κόπωση. Ανάλογα με το πρόβλημα, ο γιατρός θα συμβουλέψει για διάφορες τεχνικές χαλάρωσης (μασάζ, τσι γκονγκ, διαλογισμό), κίνηση (γρήγορο περπάτημα, άσκηση), και αποφυγή λιπαρών φαγητών, περισσότερα λαχανικά, ωμά φρούτα και ψωμί ολικής άλεσης.

Πηγή

0 0 vote
Article Rating
Παρακολούθησε τις απαντήσεις
Ενημέρωσε με για
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments