Της Μαίρη Φιλιππίδου – Κατσανίδου
Μουσική και μουσικοί, συμφωνίες ασύμφωνες. Ήχοι και απόηχοι. Κρουστά, πνευστά, έγχορδα, όλα μαζί προσπαθούν να εναρμονιστούν. Ηλεκτρονικά πλήκτρα, που από μόνα τους πλασάρονται στην πόλη που μόνο ήσυχη δεν είναι. Μια πόλη ιδιαίτερη, σπάνια, μοναδική.
Περπατούν οι κάτοικοι στο έδαφος και με αυτό τον τρόπο πληκτρολογούν την καλημέρα. Ακουμπούν κάπου και ηχούν κρουστά, λέγοντας την καληνύχτα έτσι. Είναι οι άνθρωπομουσικοί. Τι όμορφη λέξη!
Η κάθε τους μέρα είναι ξεχωριστή. Άμεσα κάποιοι ή όλοι μαζί ενορχηστρώνουν συναυλία σε λίγα μόλις λεπτά. Μικροί μεγάλοι αμίλητοι, χωρίς λέξεις, μόνο μουσικές χροιές ρέουν από τα χείλη τους. Μουρμουρίζουν όχι λόγια μα ήχους, μιμούνται των πουλιών το κελάηδισμα, τα μουγκρητά των ζώων, τα χλιμιντρίσματα των αλόγων, τα γουργουρητά πτηνών και ζώων, μιμούνται τα γάργαρα νερά καθώς κυλούν με ήχο στα γύρω ποτάμια και στα ρυάκια, τον δροσερό αέρα καθώς έρχεται με ψιθύρους στα αυτιά όλων, τα σφυρίγματα από τις κινήσεις των φυτών όπως τα μετακινεί ο άνεμος με ένα συνδυασμό μοναδικό. Τι αρμονία.
Λέξεις από γνώριμα κλειδιά Ντο-ρε-μι και ο ήχος των κυμάτων δένει με το φύλο θρόισμα. Πήραν τις αστραπές και τις ένωσαν με τις βροντές της ένωσης των σύννεφων, που ο ήχος τους φθάνει έως τα έγκατα της γης. Αυτές οι ενώσεις σχηματίζουν δική τους συμφωνία. Ξεχωριστή, μοναδική. Ευδαιμονία υπάρχει στην ψυχή αυτών των ανθρώπων, νοιώθεις πώς είναι η ζωή τους ιδιαίτερη με τόσους ήχους μέσα τους, γύρω τους.
Περπατούν στους δρόμους και βλέποντάς τους λες και χορεύουν. Ανέμελα κοιτούν τριγύρω και συνθέτουν. Μοιάζουν με αερικά. Ποιος να φανταζόταν πως υπάρχει και αυτή η πόλη, που είναι πίσω από αρκετούς λόφους αλλά τεχνηέντως καμία πινακίδα δεν σε παραπέμπει εκεί. Ανθρωπομουσικοί μια περίεργη γκάμα ανθρώπων που ανεξήγητα ζουν εκεί στην πόλη την άγνωστη, χωρίς να έχουν οποιαδήποτε επαφή με άλλες περιοχές της χώρας.
Υπάρχουν πολλές αυλακωτές μηχανικές ταλαντώσεις (δονήσεις), και αυτές ενθουσιάζουν το κορμί τους, σκέφτονται, ψάχνουν πώς να τις ονομάσουν. Έτσι, έδωσαν ονόματα μονοσύλλαβα, φα σο λα σι. Έχουν συνάψει σχέσεις με το υπερπέραν, αισιοδοξούν και καθώς θέλει και αυτό να τους συναγωνιστεί με τις δικές του μουσικές άγνωστες οκτάβες, αρχίζουν την μουσική τους πανδαισία. Έδωσαν σπάνια μουσικά ονόματα που δηλώνουν φυλετική ή εθνική καταγωγή. Προκύπτουν όροι αρχαίοι Ελληνικοί όπως : Φρύγιος, Λύδιος Ιωνικός Αίολικός. είναι ένα θαυμάσιο αποτέλεσμα δύναμης, γιατί είναι μοναδικοί.
Κωδικοποίηση και ποίηση. Δένουν όλα με την πλατειά έννοια της λέξης, της πόλης γιατί ζούνε μόνο με την μουσική. Ζούνε, ναι ζούνε μόνο με ήχους, ήχους που από μόνοι τους δεν έχουν καμία αξία, αν δεν τους δώσουνε πνοή.
Στα κύτταρα τους έχουν αίμα μουσικής. Οργώνουν το πεντάγραμμο, όπως οι οι συνηθισμένοι κοινοί θνητοί τη γη, αποκομίζοντας όμως τη μόνη τους τροφή με παρτιτούρες, δίνοντας πνοή σε ήχους, έτσι ανθούν όπως τα λουλούδια οι συνθέσεις τους. Τροφή και νερό τους είναι μόνο η μουσική και οι νότες. Έτσι γεννιούνται, έτσι τρέφονται. Και βέβαια δεν πεθαίνουνε δεν υπάρχει κάτι να τους εξαφανίσει οι νότες ανανεώνονται συνεχώς όπως και αυτοί. Πρέπει όμως να παραδεχτούν πως θέλουνε ακόμη λίγη βοήθεια.
Έχουν κρατήσει μια αποκλειστικότητα στην ανάγνωση με νότες, όταν διαβάζουνε αμ, προφέρουνε λα μινόρε.
Πουθενά αλλού δεν συμβαίνει αυτό, μόνο στην πόλη τους, στον λαό αυτό τον μουσικό. Είναι οι Ανθροπωμουσικοί.
Είναι ειδικοί και μοναδικοί. Έστειλαν μια μουσική αρμονία, που σημαίνει μέθοδος κατασκευής μουσικών κλιμάκων στο άγνωστο διάστημα, στο μέλλον στο υπερπέραν. Ένα Κουαρτέτο εγχόρδων έφτασε τόσο μακριά και περιμένουν απάντηση, μια επίσης μουσική απάντηση.
Συνεννόηση και κατανόηση, κάτι που αυτό μόνο θα ενώσει την σπάνια πόλη τους στην γη και το σύμπαν.
Τόνοι και ημιτόνια, κλίμακες και ανιούσες σκάλες, όλα αυτά ενωμένα σε καθηλώνουν όταν βρεθείς σαν επισκέπτης, όταν αρχίζουν την σύνθεση που τελειώνει με το δειλινό και την επόμενη μέρα πάλι από την αρχή.
Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, ένας ομιλών σοφός, πρώτος ανακάλυψε μια στενή σχέση σύνδεσης των μαθηματικών με την μουσική. Πράγματι τα νούμερα είναι μουσική και η μουσική νούμερα. Όπως ο διαχωρισμός της κλίμακας σε 7 φθόγγους, όπως τα έως τότε επτά γνωστά ουράνια σώματα.
Μην προσπαθήσετε να κατανοήσετε τους Μουσικοανθρώπους και εγώ που τους επισκέφτηκα δεν τα κατάφερα. Πρέπει να γεννηθεί κάποιος εκεί, να ζήσει την ζωή του μέσα από την ευαισθησία της δικής τους ακοής για τον κάθε ήχο και μετά ας επιδιώξει την σύλληψη και εκτέλεση της κάθε συμφωνίας τους.